For the love or the game

Tjena! Long time no see.
Jag vet inte riktigt vad som hände, jag tror jag tappade den där varma känslan som fick mig att börja blogga från första början. Känslan av "kachiiing" pengar! Nej men jag skojar bara så var det så klart inte, men det som påminde mig om att jag har en blogg var att jag läste att Kenza drar in 90.000 kr i månaden.

På något sätt återvände inspirationen då, vilket för mig till dagens ämne.

Jag läste på Blogemup.se (en riktigt bra spelblogg!) om han killen som var med på Draknästet. Ni vet det där programmet där folk med bra (eller riktigt dåliga) idéer försöker få drakarna att investera cash i deras idéer.

Anyways, det var med en kille som hade tillverkat en slags spelskärm, som skulle ge bättre spelupplevelse. I intervjun på blogemup.se pratar han om hur det gick sen. Det går bra! Kul eller hur? I slutändan vill han dock inte bara sälja massa skärmar, nej han vill även förändra sättet vi spelar på.


bild hämtad från: http://www.jdome.com/



Nu var det egentligen så att när jag läste intervjun gjorde jag en felläsning och tolkade innehållet som att killen skiter i pengar, han vill bara hjälpa oss. Innehållet i det här inlägget skulle alltså handla om hela den här grejen med att göra det for the love of the game typ. Pengar är inte det viktiga helt enkelt, och jag då som helt enkelt ropar bullshit.

Men nu var det inte så haha, han har aldrig sagt att han inte vill tjäna pengar på sitt korståg of love så eh skit i det här inlägget höhö.

Ni hittar mer info på www.blogemup.se

Kommentarer
Postat av: eagle mcqueen

Kul att du är tillbaka!

/Örjan

2009-11-01 @ 19:56:04
Postat av: Blog 'em up-Jimmy

Kul att du gillar Blog 'em up. Ang John och pengar. Klart att han vill tjäna pengar på det han gör. Han har munnar att mätta och hela den jazzen.



Fred,

J

2009-11-12 @ 11:34:34
URL: http://www.blogemup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0