Julen är här!

Eller snart iallafall.  För många innebär det lite mer fritid och därmed även mer tid till att spela tv-spel. Vissa spel är för mig för alltid förknippade med julen. Jag tänkte lista dom här och försöka förklara varför.

Banjo Kazooie

hämtad från: http://www.dabbledoo.com/ee/images/uploads/gamertell/banjo-kazooie_snowman.jpg

Lagom till jullovet för många (många år sen) kom jag till en supermysig vinterbana i Banjo Kazooie. Julstämning på nolltid! Jättekul spel, jättemysig bana. Sen dess förknippar jag det här med julen.

Concers Bad Furday

hämtad från: http://thecynicalgamer.files.wordpress.com/2007/10/n64_bfd3.jpg

Jag har ingen egentlig förklaring till varför det här har blivit ett julspel. Kanske för att det är så sjukt kul att när jag och syrran joinar forces (vi bor i olika städer men ses under lov) så måste vi spela det här. Inte undra på att "Buff you a-hole" är ett lika vanligt uttryck hemma hos oss som "kan du skicka saltet".

Zelda

bild hämtad från:    http://3.bp.blogspot.com/_9gHWKkANuC0/SHOsKL4hc_I/AAAAAAAABSk/qX-O7OAkV5Q/s400/The%2BLegend%2Bof%2BZelda%2B-Majora%27s%2BMask%2Band%2BThe%2BOcarina%2Bof%2BTime%2B%2B%2BEMU%2BBy%2BShaharazzad.jpg

Fick mitt första Zeldaspel ever till jul. Ocarina of time. Awesome så klart. Sen har det fortsätt lite så, Zeldaspel brukar komma lagom till jul. I år verkar det bara komma ett Zeldaspel till NDS, och det är inte riktigt samma sak. Men vi kan ju alltid  köra om de vi har i år.

Vilka spel förknippar ni med julen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0