Playstation 3 utan flashig teveee

Hörrni, jag har suktat efter en PS3a hur länge som helst nu men har skitit i det av en del anledningar. En större är faktiskt att jag inte har en särskilt flashig tv. Det är en gammal tjocktv som nog har sett bättre dar. När jag nämnt att jag ska skaffa PS3a har jag ett flertal gånger fått höra att det är helt menlöst utan en ny tv, typ hdtv egentligen.

Vi har diskuterat fram och tillbaks och jag har tyckt att, fan jag skiter väl i om jag inte får med alla flashiga detaljer eller att det inte blir så snyggt som det hade kunnat vara, jag är ingen grafiknörd även om jag uppskattar snygga spel.

Anyways, kopplade in en 360 till tvn och tyvärr så var det verkligen crap. Det var ju ingen poäng med att spela några spel för all text och sånt som syntes var ju minimal och det sabbade en hel del faktiskt.

Nu funderar jag ändå på att skita i det och köpa en PS3a ändå, vill köra Brütal Legend och Uncharted mfl. Men frågan är om det är nån poäng överhuvudtaget. Kommer jag inte kunna läsa text och sånt ändå kanske jag borde vänta tills min tv pajar och jag köper ny (alltså så länge den funkar så köper jag inte ny).

Vad tror ni? Finns det nån överhuvudtaget idag som har PS3a eller 360 på en gammal schleten tjocktv? Är jag ensam? Stör ni er som fan eller funkar det?


Halp!


Kommentarer
Postat av: Andreas

Vi ligger på samma nivå mannen!

Man kan ju undra varför man sitter med en schleten tjock tv egentligen, är vi snåla eller bara fattiga.

Visst ska man ha en Full HD tv för att njuta av PS3 och Xbox360, jag har en PS2 just nu bara, men jag drömmer om vackra spel upplevelser på STOR platt tv och NEXT GEN spel. Vilken konsol det blir i framtiden får vi se...litar mycket åt PS3, tror den kommer växa mycket under åren som kommer. Ha det gott o kolla in min blogg, ska uppdatera mer om min intressen snarast, älskar spel och film, gäller bara att ha tid till det med :)

2009-11-08 @ 03:22:11
URL: http://dimensionen.blogg.se/
Postat av: iheartvideogames

Haha jag är varken eller som tur är haha men vafan, min tjocktv funkar ju, känns ju jääävligt onödigt att köpa ny då. får se.



hittade ett par snygga heels i helgen så kanske lägger pengarna där istället. Döm mig inte, skor är också en investment :p

2009-11-09 @ 11:40:54
URL: http://iheartvideogames.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0