Portabilitet, but where?

Tja!
I helgen gjorde jag nåt jag inte gjort på länge, nämligen spela mario kart med mitt Nintendo DS. Det var lika roligt som sist men kom att tänka på en grej.
Jag tar nästan aldrig med mig mitt DS nånstans. Visst på tågresor och sånt packas den ner men det är ju inte varje dag man åker tåg. Jag orkar inte bära runt på den i handväskan varenda dag, där ska man ju få plats med typ en miljon andra grejer (tänk Mary Poppins weekendbag nu).

Kort och gott, jag spelar oftast med mitt DS hemma, jag tycker det är för stressigt att spela när man åker kollektivtrafik och ska av rätt snart ändå. Jag kan inte minnas när jag såg någon annan spela typ PSP eller DS på stan heller. Hur gör ni? Använder ni era portabla konsoler all the way josé och har de redo vid första lilla spelmöjlighet eller sitter ni också mest hemma i soffan och spelar?

Har nån av er testat Scribblenauts btw? Jag blev skitsugen men samtidigt känner jag mig själv, skulle nog tröttna rätt fort. Jag vet inte, hur kul är det här egentligen?


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag har faktiskt alltid med mig antingen DS:n eller PSP:n i handväskan. Det blir inte alltid att jag spelar på tunnelbanan dock, beror lite på hur mycket folk det är och så, men jag finner mig allt som oftast med armen inkrånglad vid nåt handtag för att kunna stå och spela men ändå hålla i mig. Däremot är det som du säger väldigt sällan man ser någon annan sitta och spela, fast häromdan såg jag faktiskt en äldre herre ta upp sin svarta DS Lite och spela, kul!

Så ja, för mig är de portabla konsolerna just portabla, det är så skönt att spela på väg till och från jobbet för jag kan verkligen inte göra något annat just då, ingen mat som behöver lagas, ingen disk som behöver diskas, ingen lägenhet som behöver städas, inget utomstående som pockar på min uppmärksamhet (nåja, kan ju vara bra att hålla koll på bilar och sånt runt omkring en, har hänt mer än en gång att jag nästan blivit påkörd för att jag går och spelar) utan bara jag och spelet!

2009-11-09 @ 13:34:42
URL: http://consolegirl.se
Postat av: iheartvideogames

okaj, har du en stor handväska eller mittemellan? jag har en rätt stor ändå men tycker den tar för mycket plats, man har ju så mycket annat crap i väskan liksom.



och hur gör killar? de har ju inga handväskor! (helt galet om du frågar mig).



plus att när det gäller ds så sitter man ju ofta med the pinne och då är det ju svårt att sitta på typ vagnen och spela och typ klicka och peka/rita utan att armbåga någon tycker jag :p

2009-11-10 @ 18:09:53
URL: http://iheartvideogames.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag har faktiskt en magisk handväska, den ser inte så stor ut på utsidan men man får plats med hur mycket som helst (seriöst alltså, den är helt magisk, jag har pillat ner både en ds, champagneflaska, plånbok, mobiler och diverse andra prylar som vi tjejer släpar omkring på, och detta utan att den ser särskilt stor ut). Men trots det blir det ibland lite trångt om plats, särskilt om jag ska ha med mig både ds och psp (typ när jag reser längre, till vardags har jag bara en med mig åt gången) men då har jag kommit på det fiffiga att hänga dom på utsidan av väskan. Fodralen jag har dom i har ju såna där öglor man kan trä igenom axelremmarna på väskan (såvida dom är löstagbara då) och så får man ändå plats med det man behöver i väskan. Perfekt!



Nä, jag fattar inte heller hur killar gör, dom måste ju ha superstora fickor eller nåt om de ska få med sig såna här grejer. För att inte tala om att de missar att få bära omkring på en supersnygg handväska, man blir ju bara så glaaaad av det =D.



Sen vad gäller ds och pinne så brukar jag på tunnelbanan försöka spela såna spel som inte kräver så mycket sånt (spelar just nu Castlevania Portrait of Ruin, mycket bra spel, och minimalt med petpinnedonande). Men jag har också, fiffigt nog, inbyggda petpinnar i form av långa naglar vilket gör att jag sällan behöver använda pinnen ändå. Så det är ett tips till alla er tjejer som spelar ds, skaffa långa naglar, funkar utmärkt om man vill slippa pilla fram petpinnen! =)

2009-11-10 @ 18:47:40
URL: http://consolegirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0