Rätt spel till rätt konsoll

Brukar ni också tycka att vissa spel hör till en specifik konsoll när spelet släpps till flera format?
Jag vet inte varför det är så. När jag skulle köpa Beyond Good and Evil ville jag absolut ha det till gamecube och blev skitbesviken när jag bara hittade det till PS2. Kändes fel helt enkelt, tycker det hade vart goare till gamecubet.

Okami är ju också ett sånt spel, känns bara fel på Wii, men made of awesome på PS2. Jag vet inte om det har att göra med att jag associerar de olika konsollerna till olika genrer eller vad man nu ska säga. Rpg spel tycker jag hör hemma på PS2, äventyr och plattform =wii. co-op spel och annat tråkigt = xbox 360.

Brukar ni också tycka att vissa spel bara är mer "rätt" på vissa konsoller?

Btw, är introt till Okami vääärldens längsta eller vad? Det tog ju aldrig slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0