RIP SuperPlay

Det är ju lite gamla nyheter, men nu när senaste och sista numret av SuperPlay ligger ute så tja, nu är det på riktigt.
Själv slutade jag läsa tidninge för väldigt länge sedan och därför kommer det kanske inte som en shock att jag inte direkt kommer sakna tidningen. Självklart är det tråkigt för alla som blivit av med jobben och liknande, men jag är ärligt talat förvånad över att tidningen har levt så länge som den gjort ändå.

Det var väl egentligen en helt okej speltidning. Sen kom dagen då de bestämde sig för att göra om layouten helt och jag minns att jag tänkte wtf? Tidningen blev jätterörig och jobbig att läsa. Massa smågrejer och bilder huller om buller, jobbiga färger på texten och gud vet vad. Jag tröttnade rätt fort. Just då fanns det nog inte så många andra tidningar vad jag vet iallafall, tja inga jag läste iallafall.

En dag såg jag Level och den var raka motsatsen till SuperPlay. Då och då har jag köpt SuperPlay för att liksom kolla läget, men nej den hade inte blivit något bättre. Visst artiklarna var det inget fel på, men när det blir skitjobbigt att läsa och bilderna inte direkt ger än något så känns det ju lite skitsamma med en speltidning, internet finns ju också.

I veckan såg sista numret av SuperPlay på en tidningshylla och köpte den. Hey sista numret liksom. Omslaget är skitsnyggt! Jag har tyvärr ingen bra bild på omslaget då det är lite glansigt och svårt att fota. Tidningen då? Den bjöd på lite nostalgi i form av gamla spelannonser men annars vet jag inte, jag orkade inte läsa.

Jag utgår ifrån att jag inte var den enda som tyckte SuperPlay var en rätt dålig tidning i slutändan, jag menar tidningen gick ju in konkurs. Som tur är finns ju Level kvar, Level och Edge.


Ni då? Var ni trogna SuperPlay läsare eller la ni också ner för länge sen? Vad tyckte ni om tidningen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0