time after time

jag började köra zelda ocarina of time i helgen. det var lääääänge sen sist. Jag älskar det spelet, kommer ihåg när jag spelade det första gången. var typ 13 tror jag och tyckte allt var helt magiskt och spännande. Var så sjukt kul att jag fick exakt samma känslor nu också. jag älskar verkligen det spelet.

Men en grej var lite konstig tycker jag. Från start till att jag gått igenom hela Deku Tree-banan och dödat spindeln gick det kanske 20-30min.

hämtad från :    http://www.hylianhelpdesk.com/ocarina/imgs/boss/gohmascreen5.jpg



När jag spelade det första gången tog det kanske 3-4h.

Jag kommer inte ihåg så mycket av spelet (alltså banor/bossar) från senast jag spelade så varför gick det så fort?

Var jag en retard när jga var yngre? Impossible!

Jag fattar inte varför det gick så fort nu. Kan det vara att jag är mer erfaren spelmässigt nu. Man vet vad man kan vänta sig och hur man ska "bete sig" i vissa situationer? Jag har ju spelat en del zelda spel efter ocarina of time, kanske är det det?

Aja konstigt var det iallafall. Får se om resten av spelet går i samma snabba takt nu.

Har ni kört om nån gammal goding från back in the day för att upptäcka att ni varvat det på typ en kvart ?

hämtad från: http://bulk.destructoid.com/ul/65179-the-memory-card-22-link-vs-ganon/OoT%20-%20Deku%20Tree-550x.jpg



Kommentarer
Postat av: Moroten

Ocarina of time är underbart. Jag spelade det inte på N64 utan gjorde det på Gamecube med Collectors Edition och jag kan verkligen säga att det är grymt underbart.



Konstigt det där att det tog så mycket kortare tid för dig den här gången. Kanske beror det på att du första gången fick runt och utforskade världen mer och tog mer tid på dig. Eller så kanske du bara blivit bättre genom att du spelat fler Zeldaspel efter det.



Jag ser fram emot det nya spelet till DS som släpps nu i december.

2009-11-16 @ 23:59:11
URL: http://carrotgames.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0