Whatchamacallit?

Innan äventyret börjar, innan du kan börja hacka monster, hitta skattkistor eller skjuta zombies måste du göra ett val.

Vad ska huvudpersonen heta?

Jag tror att det finns tre alternativ som är rätt vanliga. Man kan säga att spelare delas in i tre kategorier (helt ovetenskapligt så klart)

Den tråkiga/ointresserade
Denna person ger karaktären sitt eget namn. Det betyder alltså att zombiehuntern/piraten/jättekaninen kommer heta typ Jonas hela spelet.

Den konservativa
Denna person låter karaktären behålla sitt spelnamn. Typ Link heter alltid Link, inte Anna eller Hampus.

Den busiga
Döper alltid karaktären till bajs eller bajskorv.

Jag kommer inte på några fler kategorier. Jag hör till den konservativa. Surpriiise! Vilken kategori hör ni till? Eller hör ni till nån annan kategori som jag missat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0